Jak zacząć jeść zdrowo?


Cześć. Po małych problemach z internetem i wyjazdem w góry, nie pojawiło się nic w tym tygodniu na blogu. Muszę zacząć pisać posty na zapas, bo niby tak daleko do rozpoczęcia roku szkolnego, ale nie chcę powtarzać sytuacji z zeszłego roku, kiedy nie miałam czasu na pisanie Nie chciałabym, żeby ...ale zaczytana... umarła śmiercią naturalną. Powiększy się chyba tematyka bloga, lifestyle, sport i zdrowe odżywianie. Nie będą się pojawiać przepisy, ale posty takie jak ten, więc zapraszam do lektury!


1. Nie odstawiaj wszystkie od razu
Nie popełnij moich błędów! Po tym jak odstawiłam czekoladę i jadłam mało mięsa to zaczęło brakować mi żelaza i magnezu, a co z tym idzie? Zaczęły mi się łamać paznokcie i wypadały mi włosy takimi ilościami jak nigdy dotąd. Dlatego nie polecam odstawienia wszystkie od razu, ale proponuję robić to stopniowo  - jeśli chcemy ograniczyć słodycze, a jedliśmy je codziennie, to zacznijcie je jeść np. co drugi dzień. Tylko pamiętajcie, musicie jakoś wypełniać luki, które pozostawiły produkty których już nie jecie. Na przykład ja zaczęłam jeść więcej orzechów.

2. Inspiruj się
Jedzenie zdrowo nie oznacza, że codziennie musicie jeść owsiankę, jest pełno innych zdrowych opcji, które możecie wybrać. Granola, chlebek bananowy, a nawet koktajle, do wyboru do koloru, co kto lubi! I właśnie to jest fajne, nie trzeba się ograniczać. Ja nie lubię awokado, po prostu jest takie nijakie w smaku, ale wrzuciłam go do blendera z malinami i bananem i wyszedł mi pyszny koktajl. Jest pełno stron w internecie gdzie możecie znaleźć przepisy. A jeśli nie wiecie co zrobić na obiad to wejdźcie na np. kwestię smaku i na pewno coś znajdziecie. Pewnie niedługo na blogu pojawi się post,  gdzie szukać inspiracji. 

3. Pomogą Ci w tym aplikacje
Ja używam My fitness pal, która synchronizuje mi się z endomondo, przez co nie muszę wpisywać ćwiczeń. Dzięki tej aplikacji wiem ile jem i czasem mam okresy, kiedy jem same niezdrowe rzeczy. No dobra, może nie jest tak, że jem pączki na śniadanie, na obiad pizzę, a na kolację kebaba, ale wtedy mam wrażenie, że nie jem wystarczającej ilości owoców i warzyw, a zapycham się bułkami i chlebem (czy tylko ja uwielbiam jeść suche pieczywo? lub z musztardą?).

4. Planuj
Jeśli chodzicie do szkoły, do pracy lub gdzieś wyjeżdżacie, to wszystko sobie zaplanujcie, zacznijcie od listy zakupów, ponieważ tam się zaczyna wasza historia z zdrowym jedzeniem. Jeśli kupicie śmieciowe jedzenie, to trudniej wam będzie zdrowo się odżywiać. Czy nie lepiej na miejscu kupić lody lub gofry, które są świeżo pieczone (polecam gofry ze świeżymi owocami!). A jeśli chodzicie do pracy, a nie chcecie jeść w McDonaldzie, to polecam ten filmik z sałatkami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku! Proszę przestrzegaj tych oto zasad:
1. Obraźliwe komentarze będą usuwane.
2. Za każdym nie pisz swojego adresu bloga.
3. Jak wyłapiesz jakiś błąd w tekście, napisz.
4. Anonimie podpisz się!

Pozdrawiam i zapraszam ponownie,
Zuzia