Moda na autora: Ewa Nowak

Ewa NowakNa blogu „W Krainie Stron” powstało wyzwanie "Moda na autora", które bardzo mi się spodobało. Należy napisać notkę biograficzną na temat  autora z Polski. Ja w czerwcu wybrałam Ewę Nowak, ponieważ bardzo lubię jej powieści i jeśli ktoś jej nie zna, ta notka ma właśnie nam przybliżyć  jej twórczości.

Ewa Nowak to autorka, pedagog terapeuta, publicysta. Urodziła się 1966, w Warszawie. Ukończyła Akademię Pedagogiki Specjalnej im.Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Współpracuje z pismami "Victor Junior", "Victor Gimnazjalista", "Cogito", "Sens", "Trzynastka". W 2002 wydała swoją debiutancką powieść "Wszystko tylko nie mięta" (recenzja). Dzisiaj na rynku jest dostępnych już niemal 30 tytułów.

Autorka opisuje rzeczywistość nastolatków z humorem. Akcje książek rozgrywają się w XXI wieku. Problemy, które opisuje Ewa Nowak mogą spotkać każdego nastolatka! Najczęściej opowiadają o trudnych decyzjach, pierwszej miłości, pokonywania własnych trudności, odróżnienie dobra od zła, konsekwencje złych czynów, trudne sytuacje rodzinne i nawet kalectwo ciała! Każda książka jest wyjątkowa w swój własny sposób. Pani Nowak pisze o  "przykładach" polskich nastolatków z kompleksami i problemami.

Lista książek Ewy Nowak:
Seria "Miętowa"
1. "Wszystko tylko nie mięta" (recenzja)
2. "Diupa" (recenzja)
3. "Krzywe 10"
4. "Lawenda w chodakach"
5. "Drugi"
6. "Michał Jakiśtam"
7. "Ogon Kici"
8. "Kiedyś na pewno"
9. "Rezerwat niebieskich ptaków" 
10. "Bardzo biała wrona" 
11. "Niewzruszenie"
12. "Dane wrażliwe"
13. "Drzazga"
14. W przygotowaniu: "Mój Adam", jest prawie gotowy do wydania :) więcej informacji tu

Seria "Trzynastki" 
1. "Chłopak Beaty"
2. "Cztery Łzy"
3. "Lina Karo"
4. "Furteczki"
5. "Piątki"

Pozostałe
- "Nasze"
- "Prawie Czarodziejki"
- "Prawie Czarodziejki 2"
- "Koleżaneczki"
- "Środek Kapusty"
- "Lisia"
- "Piotruś Kita"
- "Pajączek na rowerze"
- "Yellow bahama w prążki"
- "Skorpion i koń Dziąsło"
- "Szarka"
- "Pułapka na ktosia"

Opowiadają one o zwykłych ludziach jak my, są one pełne humoru i miłości.Książki bardzo polecam i zachęcam do czytania!      

Wyzwania: Moda na autora




7 komentarzy:

  1. Jeszcze nie miałam do czynienia z twórczością autorki, ale koniecznie muszę to zmienić.Lubie książki pisane z humorem:) Może zacznę od "Wszystko tylko nie mięta" lub "Prawie Czarodziejki" ;)

    PS. Dzięki za udział w akcji! Notka pojawi się w czerwcowym podsumowaniu. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz opiszesz polskiego pisarza! Prosiłabym jeszcze o wstawieniu gdzieś banerku akcji by więcej ludzi się o niej dowiedziało:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Autorka jest dobra, a dorobek imponujący. Chociaż czasem zastanawiam, że istnieje duże podobieństwo między jej dziełami, a Jeżycjadą. Przypadek? Może. Ale i tak polecam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś, kiedy w moim życiu wszystko obracało się wokół serii "WITCH" przeczytałam "Prawie czarodziejki". Chyba gdzieś jeszcze mam w domu te książki, ale pamiętam, że bardzo mi się wtedy podobały. Teraz bym chyba do nich nie wróciła.
    Osobiście powieści pani Nowak nie są dla mnie jakimś mistrzostwem świata, ale czasami warto je przeczytać, chociażby dla rozrywki :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam tę autorkę! Z serii "miętowej" moją ulubioną jest "Bardzo biała wrona". Intrygujący tytuł prawda? :) a wyjaśnienie jego jest takie banalne.
    Autorka porusza bardzo ważne tematy. Na prawdę książki Pani Ewy są godne polecenia : )
    Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam "Diupę", "Lawendę w chodakach" oraz "Wszystko, tylko nie mięta" tej autorki w gimnazjum i bardzo mi się spodobały te książki. :) Szkoda tylko, że nie czytałam po kolei, tak, jak powinno się czytać serię "miętową", ale na szczęście praktycznie nie pamiętam tych książek, więc mogę na spokojnie przeczytać je jeszcze raz, całą serię od początku. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nieśmiertelna Ewa Nowak, to od niej zaczęła się moja przygoda z czytaniem :). Najbardziej polecam ,,Prawie czarodziejki''- kiedyś ją uwielbiałam!

    word-is-infinite.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku! Proszę przestrzegaj tych oto zasad:
1. Obraźliwe komentarze będą usuwane.
2. Za każdym nie pisz swojego adresu bloga.
3. Jak wyłapiesz jakiś błąd w tekście, napisz.
4. Anonimie podpisz się!

Pozdrawiam i zapraszam ponownie,
Zuzia