3. "Skrzydła Laurel" Aprilynne Pike



Tytuł: Skrzydła Laurel
Autor: Aprilynne Pike
Data polskiego wydania: Wings
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 257
Część: 1 (z serii "Skrzydła")
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Moja ocena: 4/6

Moje recenzje serii "Skrzydła"
1. Skrzydła Laurel (recenzja)


Moja recenzja: Laurel nie jest typową nastolatką. Uczy się w domu i je tylko warzywa i owoce! Pewnego dnia z rodzicami przeprowadza się z rodzicami do miasta i główna bohaterka zostaje wysłana do szkoły. O dziwo poznaje Dawida, mądrego i przystojnego chłopaka, który zawsze pomoże. Również poznaje radosną Chelsea, która tryska radością i życiem.
Pewnego dnia dostrzega małe 2 punkciki na swoich plecach, których nigdy nie miała. Ale prawdziwe zaskoczeniem dla niej (i czytelnika) jest to, że z tych małych kropeczek wyrasta jej kwiat, który wygląda jak skrzydła. Wyznaje Dawidowi o swoim sekrecie, a on zachował zimną krew! Wspierał i pomógł rozwikłać Laurel co się z nią dzieje.
Gdy główna bohaterka przyjeżdża do swojego starego domu, wychodzi na spacer do lasu. Tam   poznała Tamaniego, który powiedział, że ona jest wróżką! Dziewczyna uznaje go za wariata i nie uwierzyła w ani jedno z jego wypowiedzianych słów. Z czasem, okazało się, że nowo poznany chłopak, miał jednak rację.  

Zacznę opinię od okładki. Obrzydliwa! Przepraszam, czy nikt nie mógł wybrać jakiejś lepszej? Nawet jak ta po prawej? Ohydna dziewczyna, wogule nie pasuje do stylu książki!

Drugim minusem jest wiele akcji jednocześnie! Poznajemy Laurel, Dawida, a od razu główna bohaterka ma punkcik na plecach, a potem Tamani! Czy książka nie mogła trochę zwolnić! Potem w środku książki istnieje taka luka, a dopiero pod koniec powieści zaczyna się coś dziać! 

Trzecim minusem jest trójkącik miłosny! W każdej książki paranormal romance, został on wypożyczony ze "Zmierzchu"! Nie podobało mi się to, jak trzecia narracja książki opowiada tą miłość!


Plusem książki jest to, że Laurel jest tą "nienormalną", a nie chłopak. W powieściach, które dotychczas czytałam, to chłopak był paranormalny. Dobrze, że autorka zmieniła tę regularność, ponieważ książka mogła dostać jeszcze niższą ocenę.               

...coś oryginalnego (wreszcie). Po epidemii wampirów, bardzo chciałam przeczytać coś nowego. Coś z nowym pomysłem. Pani Pike wypełniła tę lukę. Kiedy usłyszałam, książka o wróżkach? Obraz w mojej głowie to "Dzwoneczek i przyjaciele":). Po przeczytaniu tej książki odrazy zmieniłam opinię. Zawsze wróżki kojarzyły z małymi istotami.

Polecam czytelnikom, którzy lubią książki fantastyczne i mają dość wampirzej epidemii. Książka ma wiele atutów, ma też kilka wad, ale ogólnie książkę polecam!

Seria "Skrzydła Laurel":
Skrzydła Laurel | Magia Avalonu", "Złudzenie", "Moc Przeznaczenia" 

                                                               * * *
Czy możecie zacząć pisać komentarze, bo chciałabym wiedzieć co zmienić na blogu i może jakąś książkę? Proszę :)

2 komentarze:

  1. Dziękuję za podesłanie linku do recenzji,
    została ona dodana do wyzwania :)
    Pozdrawiam serdecznie
    Miłośniczka Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszą część przeczytałam w dwa dni! Bardzo mi się spodobała, więc dość szybko sięgnęłam po kontynuację. :D

    OdpowiedzUsuń

Drogi czytelniku! Proszę przestrzegaj tych oto zasad:
1. Obraźliwe komentarze będą usuwane.
2. Za każdym nie pisz swojego adresu bloga.
3. Jak wyłapiesz jakiś błąd w tekście, napisz.
4. Anonimie podpisz się!

Pozdrawiam i zapraszam ponownie,
Zuzia