Katarzyna Tusk: Elementarz stylu


Normalnie takich książek nie czytam i nie wiedziałam jak się zabrać za tę recenzję, ponieważ uwielbiam ten poradnik. Może nie jest to moja ulubiona pozycja, ale jest naprawdę godna uwagi. Kasia Tusk napisała naprawdę dobre teksty z przepięknymi zdjęciami i co najważniejsze - "Elementarz stylu" wielu rzeczy mnie nauczył i od jakiego czasu trochę łatwiej mi się ubrać. Niestety, nadal mam problem: Mam tyle ubrać, że nie mam co na siebie włożyć, ale powoli uzupełniam swoją garderobę.

Poradnik jest podzielony na kilka części. Pierwszą z nich jest na temat: 'Dlaczego nie mam się w co ubrać?'. Pani Kasia napisała co powinnyśmy mieć w swojej szafie, żeby móc się bez problemu ubrać. Na końcu każdego działu mamy listę na wypisywanie różnych rzeczy - stylizacji na daną okazję lub czego brakuje nam w naszej szafie. Następnie, jest poruszany temat: co, gdzie i jak się ubrać. Ten dział podobał mi się najbardziej, ponieważ kiedy nie wiem w co się ubrać, mogę zajrzeć do książki. Potem możemy przeczytać o 4 stolicach mody - o Nowym Yorku, Mediolanie, Londynie i Paryżu. Gdybym ja miała określić jak ja się ubieram, to mój styl jest gdzieś pomiędzy tym Paryskim i Londyńskim. Ostatni dział jest na temat tego, że nie powinnyśmy marnować czasu na ubrania, lepiej cieszyć się życiem.

Od jakiegoś czasu czytam bloga Katarzyny Tusk - Make life easier i wiedziałam, że autorka pisze bardzo zgrabnie i ma bardzo miły w odbiorze styl, że wszystkie informacje szybko się przyswaja. Moim zdaniem, wszystkie panie powinny się w taki poradnik zaopatrzyć. Dzięki niemu czuję (a przynajmniej mam takie wrażenie), że spędzam mniej czasu na wybieranie ubioru jak i nie włóczenie się po galeriach handlowych bez celu (co mi się często zdarzało). Próbuję, aby mój styl był minimalistyczny, ale żeby był również kobiecy.

Podsumowanie: "Elementarz stylu" już nie raz mnie poratował przed jakąś porażką modową i mam wrażenie, że lepiej dobieram mój strój. Próbuję wybierać w sklepach rzeczy, które na pewno będę nosić, ponieważ miałam kiedyś kilka rzeczy, które zostawiałam na później (czytaj: nigdy ich nie nosiłam, bo zostawiałam je na szczególne okazje, które zdarzają się niezwykle rzadko). Ogólnie "Elementarz stylu" jest świetnym poradnikiem dla kobiet, a Kasia Tusk umie zmienić styl kobiet.


Moja ocena: 6/6

Elementarz stylu, Katarzyna Tusk, Wydawnictwo Muza, 2015r.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Muza!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku! Proszę przestrzegaj tych oto zasad:
1. Obraźliwe komentarze będą usuwane.
2. Za każdym nie pisz swojego adresu bloga.
3. Jak wyłapiesz jakiś błąd w tekście, napisz.
4. Anonimie podpisz się!

Pozdrawiam i zapraszam ponownie,
Zuzia