Cała prawda o walentynkach


Walentynki - coroczne święto zakochanych przypadające 14 lutego. Nazwa pochodzi od św. Walentego, którego wspomnienie liturgiczne w Kościele katolickim obchodzone jest również tego dnia. (źródło: Wikipedia). 

Wiedziałam że sucharne informacje, które na pewno codziennie dostajecie w ledwo przyswajanych porcjach w szkole, będą zbyt nudne, to zrobiłam wywiad. Na czym on będzie polegał? 

Główne fakty: 
...
  • Symbol : czerwone serce
  • Dzień: 14 lutego 
  • Symbole: serce, Amor
Ja: Od kiedy obchodzimy twoje święto w Polsce?  
walentynki: Obchodzimy je od od lat 90 ubiegłego wieku. 

Ja: A jakie są twoje obyczaje? 
walentynki:
  • najczęściej ludzie wysyłają sobie kartki
  • często pary dają sobie czerwone serca z wierszykiem w środku
  • przemiło widziane są również kwiaty, czekoladki, maskotki jak i ubrania
Ja: A jak się zaczęła się twoja historia? 
walentynki: Pierwsza część Europy, która rozpoczęła świętowanie to południowa i zachodnia, a wiele lat później północna i wschodnia.

Ja: A powiesz nam jak Cię jeszcze nazywają?
walentynki: Moimi innymi imionami są Dzień zakochanych i Dzień Świętego Walentego. 

7 komentarzy:

Drogi czytelniku! Proszę przestrzegaj tych oto zasad:
1. Obraźliwe komentarze będą usuwane.
2. Za każdym nie pisz swojego adresu bloga.
3. Jak wyłapiesz jakiś błąd w tekście, napisz.
4. Anonimie podpisz się!

Pozdrawiam i zapraszam ponownie,
Zuzia