Anna Lewandowska: Żyj zdrowo i aktywnie


Zauważyliście, że jest teraz moda na bycie fit&healthy, coraz więcej osób biega i kiedy nie mają czego zjeść w pracy idą do zdrowych restauracji, a nie do McDonalda. Ogólnie bardzo mnie to cieszy, ale pamiętajmy, że moda przemija, a lepiej żeby ta akurat nigdy nie minęła. Po tym poście w którym próbowałam was zachęcić do zdrowego trybu życia, dzisiaj przychodzę do was z recenzją książki żony najpopularniejszego piłkarza Polski, czyli Anny Lewandowskiej, która prowadzi bardzo popularnego bloga healthy plan by ann - Anna Lewandowska.  



Poradnik jest podzielony na kilka części:

  • ogólne informacje na temat odżywiania - co to są mikro i makro elementy, za co jest odpowiedzialny dany organ w naszym organizmie, w jakich produktach spożywczych możemy znaleźć witaminy
  • przepisy na każdy miesiąc roku, które wykorzystują sezonowe produkty, we wszystkie miesiące są wliczone śniadania, przekąski, obiady i kolacje
  • i ostatnia część dotyczy ruchu - jak zacząć biegać, przykładowe ćwiczenia i ogólne porady na temat ruszania
W tym roku przeczytałam bardzo dużo poradników, i modowych i o sporcie. Muszę przyznać, że "Żyj zdrowo i aktywnie" jest jednym z najlepszych (i tak nic nie prześcignie "Elementarza stylu" Katarzyny Tusk), ale bardzo przyjemnie mi się czytało książkę Anny Lewandowskiej. Była napisana w przystępnym języku, wszystko było wyjaśnione jak krowie na rowie. Czasem poradnik mi się dłużył, lecz dość szybko go przeczytałam. Patrząc na to, że ten temat mnie bardzo interesuje (tzn. zdrowe odżywianie i sport) spędziłam bardzo miły czas podczas lektury i na pewno będę dalej gotować z autorką. 

Podsumowanie: Ogólnie jestem osobą, która codziennie się rusza i próbuje jeść zdrowo. Większe problemy mamy z pożywieniem, ponieważ pilnowanie się jest trudniejsze, niż większość osób myśli. Mam nadzieję, że "Żyj zdrowo i aktywnie" i "Zdrowe gotowanie" obie napisane przez Annę Lewandowską wprowadzą jakieś urozmaicenie do mojego jadłospisu. Czy polecałabym ją na sam początek swojej przygody ze sportem? To zależy. Na początku są bardzo ogólne informacje na temat odżywiania, ale są bardzo przydatne. Przepisy pomimo tego, że wydają się na 1 rzut oka proste, w praktyce nie jest tak kolorowo. Lecz ogólnie polecam. Bo sport warto promować. A Anna Lewandowska bardzo dobrze to robi. 

Moja ocena: 5/6

Żyj zdrowo i aktywnie, Anna Lewandowska, Wydawnictwo Burda, str. 250, 2014.

Za książkę dziękuję wydawnictwu Burda!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku! Proszę przestrzegaj tych oto zasad:
1. Obraźliwe komentarze będą usuwane.
2. Za każdym nie pisz swojego adresu bloga.
3. Jak wyłapiesz jakiś błąd w tekście, napisz.
4. Anonimie podpisz się!

Pozdrawiam i zapraszam ponownie,
Zuzia